مرحبا بك في منتدى الشرق الأوسط للعلوم العسكرية

انضم إلينا الآن للوصول إلى جميع ميزاتنا. بمجرد التسجيل وتسجيل الدخول ، ستتمكن من إنشاء مواضيع ونشر الردود على المواضيع الحالية وإعطاء سمعة لزملائك الأعضاء والحصول على برنامج المراسلة الخاص بك وغير ذلك الكثير. إنها أيضًا سريعة ومجانية تمامًا ، فماذا تنتظر؟
  • يمنع منعا باتا توجيه أي إهانات أو تعدي شخصي على أي عضوية أو رأي خاص بعضو أو دين وإلا سيتعرض للمخالفة وللحظر ... كل رأي يطرح في المنتدى هو رأى خاص بصاحبه ولا يمثل التوجه العام للمنتدى او رأي الإدارة أو القائمين علي المنتدى. هذا المنتدي يتبع أحكام القانون المصري......

اسئلة عامة

hazem

In a mad world, only the mad are sane
طاقم الإدارة
المستوي
5
الرتب
5
Country flag
من فضلك, تسجيل الدخول أو تسجيل لعرض المحتوى !
كارت الشاشة محترم معرفش البرسيسور ايه ظروفه

بالمناسبة محتاج تسأل حد جرب الموضوع علشان تاخد احسن تجربة

يعني قبل متشتري خش علي جروب فيس بوك ولا توتير وأسأل او Quora وأسأل وشوف الرد

زي ما استاذ ايمن قالك الشغل عادي المهم لما تجي تعمل Render هياخد وقت قد ايه وهيطلع كام FPS علي انهي Resolution

الموضوع محتاج متخصص بي اجابة مبدئية اه هيشتغل انما ادائه الله أعلم

Nile Crocodiles

طاقم الإدارة
المستوي
5
الرتب
5
Country flag
برامج التصميم هتفيدك لو حبيت تغير مجال عملك

واهمها Autocad ,Cadcam & Solid work ده لو انت حابب تشتغل في مجال التصميم وهو مجال واسع جدا ومربح جدا اذا استطعت ان تجيد في هذه البرامج وتتقنها بحرفية
تحياتي لك وربنا يوفقك

AAF

عضو مميز
المستوي
1
الرتب
1
Country flag
وفر يا صديقي ال 1600 جنيه دول ليك واتعلم من اليوتيوب او قدم financial aid من علي Coursera ببلاش و بالنسبة لو انت عايز تشتغل علي لاب عشان تعرف تتنقل بيه منصحكش تشتري لابات من هنا لو تعرف حد في السعودية يجبلك اللاب ويدخله هنا مصر يبقا افضل وعشان تشوف تفضيلات اللابات تابع صفحة yousif ayman
من فضلك, تسجيل الدخول أو تسجيل لعرض المحتوي!

و كلام في سرك كدا شوف انواع Lenovo legion و شوف المناسب لفلوسك و اتكل علي الله هو تقيل حبتين تلاته بس كإمكانيات و سعر تمام.

نصيحة اخيرة بقا اوعي تتعامل مع محلات سيجما ولاد ال*** لأنهم بيجيبوا لابتوبات gray من الامارات ودي بيكون معظمها فيه مشاكل ولو جيت تستبدل او ترجع اي حاجة من عندهم هتلقيهم قلبوا بلطجية ودا من تعامل شخصي معاهم.

+ محلات النخيلي كذا واحد كان بيشتكي من سوء المعاملة منهم.

+محلات new vision واحدة زميليتنا في الكلية اتنصب عليها لما كانت بتزود رام لللاب توب بتاعها من عندهم لكن الشهادة لله انا اتعاملت كذا مرة وبصراحة كانوا محترمين.

+البدرجروب غاليين شوية.

+2B حرامية ولاد ستين حرامية من كتر شكاوي الناس منهم عايزك تكتب بس 2B علي الفيس و هتلاقي بوستات الشكاوي منهم

بس يا سيدي دول اشهر محلات ال hardware في مول البستان، شوف بقا لو هتشتري هتشتري من مين😊

B-tech دول انا كل تجاربي الشخصية و تجارب صحابي معاهم زي الخرا بصراحة من اول التليفونات لحد التلاجات مرورا بالاكسسوارات زي الشواحن و السماعات بس ممكن حظك يكون معاهم حلو مين عارف.

التعديل الأخير:

AAF

عضو مميز
المستوي
1
الرتب
1
Country flag
عايز اقولك اني كنت شغال علي ال Autocad بلاب قديم sony vaio كان عندي وكان بينتيوم 4 و 1 جيجا رام😂😂 الكلام دا كان في 2020 اينعم كان مطلع عين اللي جابوني بس اهو قضي غرض ال assignments اللي كانت ورانا 😂.

ربنا يكون في عونك و يقدرك و يوفقك ❤️❤️❤️

التعديل الأخير:

( J O K E R )

عضو مميز
المستوي
3
الرتب
3
معلش ياشباب سؤال بسيط جدا
حاليا اللاب اللي عندي فيه مشكله
من حوالي يومين شحنته لمستوي ٨٠%وبعدين فصلت الشاحن وبشتغل عليه تفاجئت ان نسبه شحن البطاريه ثابته مش بتقل لغايه الجهاز مفصل لوحده من غير اي سابق انذار ولما جبت اشحنه لقيته صفر%
سألت كتير ومحدش عارف حل
هل حد فيكم عنده حل ضروري؟

الذين يشاهدون الموضوع الآن

أعلى أسفل