مرحبا بك في منتدى الشرق الأوسط للعلوم العسكرية

انضم إلينا الآن للوصول إلى جميع ميزاتنا. بمجرد التسجيل وتسجيل الدخول ، ستتمكن من إنشاء مواضيع ونشر الردود على المواضيع الحالية وإعطاء سمعة لزملائك الأعضاء والحصول على برنامج المراسلة الخاص بك وغير ذلك الكثير. إنها أيضًا سريعة ومجانية تمامًا ، فماذا تنتظر؟
  • يمنع منعا باتا توجيه أي إهانات أو تعدي شخصي على أي عضوية أو رأي خاص بعضو أو دين وإلا سيتعرض للمخالفة وللحظر ... كل رأي يطرح في المنتدى هو رأى خاص بصاحبه ولا يمثل التوجه العام للمنتدى او رأي الإدارة أو القائمين علي المنتدى. هذا المنتدي يتبع أحكام القانون المصري......

متابعة مستمرة حماس تعلن عملية طوفان الاقصى داخل عمق اسرائيل واسرائيل ترد بعملية السيوف

JOKer 88

متديش للكلب قيمه عشان هيصيح
الحلول
1
المستوي
10
الرتب
10
الموقع الالكتروني
twitter.com

Mohamed Gamal

وفدًا لمصـرنا الدنيا فلا نضـعُ الاوطـانَ إلا أولًا
المستوي
7
الرتب
7
Country flag

Bright sky

عضو مميز
المستوي
1
الرتب
1
من فضلك, تسجيل الدخول أو تسجيل لعرض المحتوى !
هو الجثة التائهة ده بالتاكيد لا يحكم هو فقط وجهة ، في اعتقادي ان وزير الخارجية بلينكن يدير السياسات الخارجية و باقي الديمقراطيين يديرون الدخل ، تأثر الديمقراطيين بسياسات اوباما مستمرة خصوصا خططه لمنطقة الشرق الأوسط و مصر كانت من اهم اسباب فشل خطط اوباما

JOKer 88

الحلول
1
المستوي
10
الرتب
10
الموقع الالكتروني
twitter.com

Ahmed Hassan

عضو مميز
المستوي
1
الرتب
1
Country flag
يا باشا كلها حسابات شخصية لا اكتر ولا أقل ولا واحد فيهم تبع لا جهة سيادية ولا شخص عسكرى ولا ليه أى صفة ، هم مجرد هبيده مش اكتر ومرة تصيب وعشرة تخيب وللأسف بيلاقوا متابعين وناس تنشر تغريداتهم على أساس أنهم مصادر
دى أحد تقاليع الموضه الحالية ، كل واحد فاضى ومش لاقى شغلانه يحاول يخلى الناس تصدق أنه نافذ وتبع جهة سيادية وعنده معلومات والكلام الفاضي دا وبعد شوية هو نفسه بيصدق نفسه ، ودا اللى اخدناه من انتشار مواقع التواصل ، لو بايدى كنت قطعت النت عن المنطقة كلها وارتحنا 😄😄

JOKer 88

الحلول
1
المستوي
10
الرتب
10
الموقع الالكتروني
twitter.com
احمد بلاش ترمي الناس بداء الهمز واللمز وانت متعرفهوش شخصيا بس
انا اعرفه شخصيا ولعلمك هو احسن من ناس كتير جدا ميبقاش كل محور الكلام عن الناس
عشان مش رساله حلوه للمنتدي لكن لو جبتلك واحد بيكتب باي لغه تاني او غير مصري هتصدقه

• إعجاب
التفاعلات: AAF

𓈙𓉔𓏲𓎡𓂋𓏭

ولقلبي أنتِ بعد الدين دين
طاقم الإدارة
المستوي
11
الرتب
11
موقع والا الإسرائيلي يقول إن إسرائيل عرضت على حماس اقتراحا بهدنة لمدة أسبوع على الأقل لقاء الإفراج عن 40 محتجزا إسرائيليا

Ahmed Hassan

عضو مميز
المستوي
1
الرتب
1
Country flag
ارمى ناس مين !!!؟؟؟ انت تعرفه شخصيا اوك بس هل دا معناه إن مجرد معرفتك بيه فهو كدا مصدر موثوق ؟؟؟ وانت تعرفه شخصيا فهل هو يتبع جهة سيادية!!!؟؟ علاقاتك الشخصية لك تمام الحرية فيها لكن هنا منتدى يتكلم ويحلل بناءا على مصادر من جهات معلومة ورسمية غير كدا كله كلام لا يودى ولا يجيب ، وبأكد تانى أنها مجرد حسابات شخصية لأشخاص ذوى صفة عادية ولا تمت للرسمية بصلة وغالبيتهم هبييييييد

JOKer 88

الحلول
1
المستوي
10
الرتب
10
الموقع الالكتروني
twitter.com
يا استاذ احمد احنا الهبيده وحضارتكم افاضل بس بلاش تتهم حد زي ما مبتحبش حد يتهمك انا بقولك الراجل ده اعرفه واعرف هو فين بالضبط بس مش اكتر وزي ما قولتلك لو جبتلك اي حد تاني من بره او مدون اسرائيلي والله هتصدق كلامه وانا متاكد من ده
ما المنتدي مليان لاراء هبد كتير واقتباسات لهبيده كتير مينفعش اقول كده ممكن انا غلط وهو صح والي قاله مغلطش فيه يعني اتذكر بعدها الي حصل
احنا بس عقده الخواجا بتفرق

Ahmed Hassan

عضو مميز
المستوي
1
الرتب
1
Country flag
يبنى انت حاطط نفسك ضمن الكلام وجامع نفسك معاهم ليييييه !!!!؟؟؟ حد كلمك !!!؟؟ وبالمناسبة أنا قولت على كتير كدا واتنبح صوتى فى المنتدى هنا من إن احنا لا نستشهد بتويتات لحسابات شخصيه على أنها مصادر ولازلت اطالب بذلك
أما حتة الخواجة تقولها لحد غيرى لأن الأجانب عندى فى نفس الخانه والتوصيف ولسه امبارح رادد على الاستشهاد بكلام لمحلل اسرائيلى وطالبت أيضا بعدم الاستشهاد بكلامهم من الأساس لأنهم مجموعه من الكذابين
تويتر عبارة عن بحر من الهبد والأكاذيب لأشخاص اقل ما يقال عنهم أنهم حتى هواه ، انت واخد الموضوع على صدرك ليه !!!؟؟؟؟ وبرده هو انت علشان تعرفه خلاص بقا كلامه منزل مثلا !!؟؟

JOKer 88

الحلول
1
المستوي
10
الرتب
10
الموقع الالكتروني
twitter.com
والله كلامك علي راسي يا استاذ احمد
انا بتكلم علي الشخص نفسه والله

يعني فيه ناس اه ممكن انا معاك بس
ولا كلام حد فينا منزل ولا علي صدري
فيه اخبار داخليه كتير مثلا مبنحبش نكتب عنها بس فيه صراع حقيقي والي اقرب لمنطقه الصراع اكيد بيعرف اسرع فهت النظريه
يعني انا واحد من الناس مكنتش اعرف ان الهدنه الي فاتت كانو متفقين علي المعاد ده يوم الاجازه وعرفت قبلها بساعات بس عادي جدا
زياره السيسي للاستاد كنت عارف قبلها ب5 ايام وقولت ده ماخليش الناس كلها فيةسله واحده
لان عمر ما القنوات هتجيب كل حاجه

OSORIS

جانبي الايسر قلبه الفؤاد..وبلادي لي قلبي اليمين
طاقم الإدارة
المستوي
10
الرتب
10
Country flag

Tamer tiger

عضو مميز
Country flag
بصراحه تجزأة المحتجزين هو عبارة عن محاولة لتهدئة الشارع الاسرائيلى ومحاولة لتقليل الخسائر لكن اسرائيل فى ظل حكومة نتنياهو لن توقف الحرب وده شرط اساسى لحماس فى اطار صفقة شامله بوقف الحرب وانسحاب اسرائيل
وانا لو منهم مقبلش بالافراج الجزئى عيب حماس انها لما تقدم فكرة وقف الحرب عليها ان تقدم مشروع سياسى متكامل يشمل تصور وقف الحرب وهدنة تمتد لعامين بضمانات دوليه وتشكيل لجنة تفاوض فلسطينى يشمل كل الفصائل الفلسطينيه
التفاوض من اجل اقامة دولة فلسطينيه على حدود 67
طبعا كل ده هترفضه حكومة اليمين المتطرفه مؤكد لكن لما تقول وقف الحرب وتبيض السجون دون طرح مشروع متكامل يتكامل حتى مع طرحته مصر من ان عملية 7 من اكتوبر كانت رد فعل طبيعى لفقدان الفلسطينين الامل فى اقامة دولتهم وكمان رد فعل للحصار المفروض على قطاع غزه هيبقى موقفك اضعف
على الاخوه فى حماس ان يذهبوا ليقدموا مشروع متكامل يتضمن وقف دائم لاطلاق النار ونواه لمفاوضات دوليه لاقامة دوله مستقله
وده هيحط عبأ على الامريكان والصهاينه

مطلع الشمس

عضو مميز
المستوي
2
الرتب
2
Country flag
🔴
هام
🔴
إسماعيل هنية رئيس المكتب السياسي لحركة حماس في مصر غدا الأربعاء على رأس وفد من حركة حماس رفيع المستوى للتباحث والتشاور مع القيادات السياسية والمخابرات العامة المصريه حول آخر الأوضاع والتطورات فى غزة

من فضلك, تسجيل الدخول أو تسجيل لعرض المحتوي!

الذين يشاهدون الموضوع الآن

أعلى أسفل