• يمنع منعا باتا توجيه أي إهانات أو تعدي شخصي على أي عضوية أو رأي خاص بعضو أو دين وإلا سيتعرض للمخالفة وللحظر ... كل رأي يطرح في المنتدى هو رأى خاص بصاحبه ولا يمثل التوجه العام للمنتدى او رأي الإدارة أو القائمين علي المنتدى. هذا المنتدي يتبع أحكام القانون المصري......

متابعة مستمرة حماس تعلن عملية طوفان الاقصى داخل عمق اسرائيل واسرائيل ترد بعملية السيوف

Bright sky

عضو مميز
المستوي
1
الرتب
1

الكلام غالبا عن قاعدة عين الاسد في الأنبار

hazem

In a mad world, only the mad are sane
طاقم الإدارة
المستوي
6
الرتب
6
ما قبل النهاية أخر مرحلة خلاص قبل الحل أو تحول الوضع لحرب أقليمية

الأردن لازم تتشال علي الرأس والله الملك عبدالله طلع أسد والله

OSORIS

جانبي الايسر قلبه الفؤاد..وبلادي لي قلبي اليمين
طاقم الإدارة
المستوي
10
الرتب
10
الكلام غالبا عن قاعدة عين الاسد في الأنبار
ايوه بعد فرم سليماني في مطار بغداد ... عملوا هجمه اكروباتية بالصواريخ على المناطق الخلاءفي القاعدة و لم تقتل امريكيا واحدا وكان اغلب الاصابات مجرد ارتجاج في المخ !!؟

OSORIS

طاقم الإدارة
المستوي
10
الرتب
10
موقف صلب وشجاع من الملك والاردن الحقيقة .. والصداقه الحالية بين الملك عبدالله والرئيس السيسي لم تاتي من فراغ

hazem

In a mad world, only the mad are sane
طاقم الإدارة
المستوي
6
الرتب
6
دي الحادثة اللي بعد سليماني لما طلع وقالها علي الهواء هنمسحكم من علي الخريطة

عموما لو الراجل ده جه هيكمل مخطط التهجير للأسف دلوقتي لسه في فرصة لدولتين لكن لو جه هينفخنا كلنا

TOPOL

الشك .. الشك هيمووتني !
المستوي
3
الرتب
2
انا مش شايفها لعبة .. انا شايف معني الفيديو ان امريكا دايسة علي وش الكل في المنطقة حرفياً ولا يوجد لأي دولة مجال سوي ماتسمح به أمريكا سواء احببت ان تلبس قناع الاعداء او قناع الحلفاء.
وان ايران تدرك يقيناً انها ليست ند لأمريكا .. وان مليشيات ايران في المنطقة تعمل في في خطوط ادني من الخطوط الحمراء التي حددها الولايات مسبقاً للسيطرة علي الثور الهائج الصهيوني.
مصر تركيا ايران كلهم يراوغون في المساحة التي تمنحها امريكا .. وان من يستبق الاحداث ويدعي ضعف نفوذ امريكا لسبب مرحلي هنا او هناك هو خاطيء تماماً.
اللعبة اكبر منا جميعاً وهذه الدولة لم تحكم العالم من فراغ.

fo-235

عضو مميز
المستوي
1
الرتب
1
طب ايه

مرمبتاح

عضو مميز
المستوي
5
الرتب
5
والمصري اللي عنده اغلبه انيميا بيتبرع عليهم..
شوفت ياعزيزي عاطفه ابشعب المصري اللي ربوه عليها ودته في داهيه وخلت الكل يستغله ويركبه عقد ذنب مش بتاعته.
عشان كده لو فضل وعي الشعب ده ومزاجيته اسلامنجي عروبي هتفضل للبلد دي في دوامه مشاكل مصدره اليها

مرمبتاح

عضو مميز
المستوي
5
الرتب
5
الاردن لازم يقف وقفه قويه لان شعبه فوق ال ٦٥% منهم فلسطينن اغلبهم معادي للاسره الهاشميه ويريدون الاطاحه بيها من الستينات وخطف وطن الاردنيبن الاصليين منهم كبديل عن وطنهم اللي خطفته اسرائيل.
والان الاردن تحاول تقليل الوجود الفلسطينين غير المجنس باسباب غير صداميه كمنع ابناء الاردنيه المتجوزه باجنبي اللي اغلبهم فلسطينين من التجنيس ..
فلو دخل تلاته مليون في الضفه للاردن وممكن كمان يتبعهم ٢ مليون من عرب اسرائيل يبقي الفلسطيني من اصل اردني اصبح يشكل فوق ال ٩٠ % من سكان الاردن وده يساوي نهايه حكم الهاشميين .
فملك الاردن لازم يبقي اسد لان ليس لديه ما يخسره لو حصل ماتخطط ليه اسراءيل من تهجير الفلسطيني في غزه وستتبعها الضفه ..

متوقع تامر خليجي اسرائيل في الفتره القادمه لعصراقتصاد الاردن سعيا لاحداث ازمه فيه تتطيح بالملك عبدالله..
الخليج اصبح شيطان لاستقرار الشرق الاوسط من سعوديه للامارات لقطر.. شويه عيال معاهم فلوس وعاملين يحرقوا كل الدول عشان بس يعرفوا يلعبوا ويتمتعوا لوحدهم والباقي يقف بره المدرجات يلموا ليهم الكور.

OSORIS

طاقم الإدارة
المستوي
10
الرتب
10
انا مش شايفها لعبة .. انا شايف معني الفيديو ان امريكا دايسة
دي حقيقة مفروغ منها.... لكن لما ايران نصحى على تصريحاتها ليل نهار وهجوم ضد اميركا والاستكبار الاميركي و ميليشات يمين وشمال والموت لاميركا و انها تقود لواء ومحور المقاومة في المنطقة في حين ان مصر والسعودية وباقي الدول العربية متخاذلة كما تدعي التهم الاعلامية ورديفهم الاخواني في قطر وتركيا فيجب هنا ان نقف وقفة و نظهر لملايين المتابعين من السذج و من لايفقهون الاعيب السياسة بحقيقة هولاء المتامرين على مستقبل المنطقة وقضاياها العادلة لتحقيق مصالحهم الخاصة ...الملاحظ ان ايران اعتادت ان تلعب تلك اللعبة ايا كان من يحكم في واشنطن ....ترامب فقط قام بفضح بما هو معروف

الذين يشاهدون الموضوع الآن