مرحبا بك في منتدى الشرق الأوسط للعلوم العسكرية

انضم إلينا الآن للوصول إلى جميع ميزاتنا. بمجرد التسجيل وتسجيل الدخول ، ستتمكن من إنشاء مواضيع ونشر الردود على المواضيع الحالية وإعطاء سمعة لزملائك الأعضاء والحصول على برنامج المراسلة الخاص بك وغير ذلك الكثير. إنها أيضًا سريعة ومجانية تمامًا ، فماذا تنتظر؟
  • يمنع منعا باتا توجيه أي إهانات أو تعدي شخصي على أي عضوية أو رأي خاص بعضو أو دين وإلا سيتعرض للمخالفة وللحظر ... كل رأي يطرح في المنتدى هو رأى خاص بصاحبه ولا يمثل التوجه العام للمنتدى او رأي الإدارة أو القائمين علي المنتدى. هذا المنتدي يتبع أحكام القانون المصري......

غير مؤكد أفادت تقارير أن مصر تجري مفاوضات مع إيطاليا والولايات المتحدة لشراء مقاتلات يوروفايتر تايفون وإف-15

الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.

Tamer tiger

عضو مميز
Country flag
من فضلك, تسجيل الدخول أو تسجيل لعرض المحتوى !
ماهو عشان كده بتكلم عن نقل خط انتاج انت ممكن تخصل على رادار ايسا بالتطوير مع فرنسا فى مشروع مشترك زى ماعملت كوريا بالظبط للاف 50 وقبلها الاف 16 الكوريه
بالنسبه لفكرة اننا هنحصل على المتيور زى ماقولتلك ماعتقدش فى السنوات اللى جايه او قريب بالنسبه لتكلفة الرافال وعدم الحصول فى المقابل على صواريخ طويلة المدى للاسف ده توقعى انا معاك فى الحصره طبعا لكن مختلف فى مسالة الربط لان ممكن يكون الناس فكرت بطريقه واحده واحده تاته تاته ودى طريقة السادات يعنى حصلنا على مميزات الحرب الاليكترونيه السنه كمان خمسين سنه نشوف صاروخ طويل المدى للاسف لكن انت ممكن تعمل صفقات مع الشرق ضروريه سواء الصين الجيان 35 او سو 35 معدله لمهام السياده الجويه بصواريخ محترمه وعامة يارب ييجى المتيور بكره هنفرح وننبسط بس مش عاوز بعد عشر سنين نكون بنتكلم ونقول هييجى ومش معقوله ماتعقدناش عليه

AHMED LABEB

عضو مميز
Country flag
لازم تأجيل اى كلام عن التسليح حاليا بلاش استفزاز للشعب الناس كفرانه

SU35EG

عضو مميز
المستوي
2
الرتب
2
Country flag
كل ما كتر الرغي الكتير والرايح جاي و من كل قصيدة أغنية في الأخبار