مرحبا بك في منتدى الشرق الأوسط للعلوم العسكرية

انضم إلينا الآن للوصول إلى جميع ميزاتنا. بمجرد التسجيل وتسجيل الدخول ، ستتمكن من إنشاء مواضيع ونشر الردود على المواضيع الحالية وإعطاء سمعة لزملائك الأعضاء والحصول على برنامج المراسلة الخاص بك وغير ذلك الكثير. إنها أيضًا سريعة ومجانية تمامًا ، فماذا تنتظر؟
  • يمنع منعا باتا توجيه أي إهانات أو تعدي شخصي على أي عضوية أو رأي خاص بعضو أو دين وإلا سيتعرض للمخالفة وللحظر ... كل رأي يطرح في المنتدى هو رأى خاص بصاحبه ولا يمثل التوجه العام للمنتدى او رأي الإدارة أو القائمين علي المنتدى. هذا المنتدي يتبع أحكام القانون المصري......

الرئيس السيسى يفوز بولاية رئاسية جديدة

الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.

Ahmed Hassan

عضو مميز
المستوي
1
الرتب
1
Country flag
من فضلك, تسجيل الدخول أو تسجيل لعرض المحتوى !
يا عزت أحمد الطنطاوى من بلدى مركز قلين محافظة كفرالشيخ...
قبل دخوله المجلس لم يكن لديه شىء ولا حتى بيت خاص والبيت بتاعه بناه وهو فى المجلس فبلاش تقول حاجة انت ما تعرفهاش

Ahmed Hassan

عضو مميز
المستوي
1
الرتب
1
Country flag

مطلع الشمس

عضو مميز
المستوي
2
الرتب
2
Country flag
في عرف اليسارجيه والآخوانجية أى واحد غني قطعا حرامي لكن لو الواحد اللي منهم يبقي اكيد ده مجهوده او ورث أمه

fo-235

عضو مميز
المستوي
1
الرتب
1
Country flag
مش عارف انت فرحان قوي كدة ليه؟ دي حاجة المفروض تكسف

واحد جه علانية ودخل البلد وكان عضو مجلس شعب طبيعي يكون له مؤيدين ولو كلام مناهضينه صحيح انه خاين وقابض والكلام دا ، فالمفروض نحاسب اللي سابه يقبض ويدخل انتخابات مجلس الشعب وسابه يسافر ويرجع.

الراجل في فيديوهاته بيقول انا ذمتي المالية نضيفة وكل اللي ضده بيقول انه قابض بدون دليل

لا فيه دليل على العمالة بأمارة انه خرج ودخل عادي
ولا في دليل على تقاضيه أي رشاوى او تمويل

والحقيقة دا أهم سبب بالنسبة ليا يخليني انزل الانتخابات وانتخبه بغض النظر عن ان راسه فاضية وعمال يجعجع بكلام سياسة في بلد شعبه فقير ويمر بازمة اقتصادية طاحنة

Aymanop1522

عضو مميز
المستوي
4
الرتب
4
Country flag
ياسيدي روح قول الكلام دة لية مش ليا انا قولت مش هيعرف يجمع التوكيلات ومش داخل الانتخابات خالص وبالمناسبة وانا مش فرحان ولا زعلان انا برد علي سوال

Ahmed Hassan

عضو مميز
المستوي
1
الرتب
1
Country flag
لا عمل فى المرة الأولى دعاية بس كانت دعاية بسيطة مش بالشكل اللى انت متخيله وجات معاه صدفه لأن المنافسين كانت وجوه قديمة وغير مرغوبة من الناس فنجح هو وعضو تانى اسمه عمرو دوير عن دائرة قلين وطول الخمس سنين الناس قاعده تندب حظها وتقول احنا ما عندناش نواب فى دايرتنا لأن لم يكن لهم أى وجود على أرض الواقع ولم يشعر بهم أحد ولم يقدموا أى شىء ...
طبعا فى الدورة الحالية لما أترشح كان خلاص بقا فيه فلوس فعمل دعاية اكبر واعتمد على الشو اكتر وإنه وطنى معارض والشغل دا

Aymanop1522

عضو مميز
المستوي
4
الرتب
4
Country flag
انتا لية دائما لنفترض 100الف واحد عدد الإخوان التنظيمين لايتجوز 40الف معظمهم هربان ومسجون الباقي منهم قبل أي أحداث بيروح الأمن الوطني يبات عندهم عندي جاري واحد منهم قبل دعوات 11/11 راح سلم نفسة ليهم قبلها باسبوع وقعد عندهم

عزت

عضو مميز
المستوي
1
الرتب
1
Country flag
مش لازم يكونوا اخوان بشكل صريح لسه فيه ناس ماشية وراهم ولو أنهم قالوا كتير ١٠٠الف شخص مش رقم كبير ووقت الجد سهل يتم جمعهم ومش هينفع تمنعهم عشان ساعتها حيتقال الحكومة بتزوير الانتخابات ومانعة المرشح يجمع توكيلات ومليون واحد ساعتها حيصدق حيبقى منظر الحكومة زفت مطين

مطلع الشمس

عضو مميز
المستوي
2
الرتب
2
Country flag
طنطاوي ذا كيد يضرب من جديد ، احمد طنطاوي طلع بيان اطلق عليه مبادرة للاصلاح السياسي ، انا مكملتش والله هما اول بندين كفاية قوي عشان تفهم الافلاس اللى فيه هذا الكارت المحروق.
شوف يا ضنايا :
- الدستور المصري يعطى الحق للرئيس بالترشح فى ولاية تنتهي عام 2030 وليس 2034 .. حضرتك لم تقرأ الدستور ولا التعديلات اصلاً.
- حالة الطوارئ ملغاه بالفعل منذ اكتوبر 2021 .. طنطاوي زا كيد مش عارف ان مصر مفيهاش حالة طوارئ .. طنطاوي ذا كيد يسعى للترشح فى انتخابات دولة هو مش عارف انها توقفت عن مد حالة الطوارئ منذ اكتوبر 2021.
البيه مش عارف الدستور ولا التعديلات الدستورية ولا عارف ان البلد مفيهاش حالة طوارئ
البيه بيتكلم عن مشاكل مش موجودة اصلاً ! وبيقول "انا الحل" !

مطلع الشمس

عضو مميز
المستوي
2
الرتب
2
Country flag
طيب وبالنسبة للناس اللي ناوي ترأسهم مش واجب بردوا تسألنا إذا كان لينا شروط ومواصفات في الرئيس اللي هيرأسنا .. أنا شخصيا لي كام شرط كده :
١- الرئيس المصري القادم يجب أن يكون رجل بمعنى الكلمة مش مجرد صفة في بطاقة الرقم القومي .. بمعنى يكون راجل وهيبة ومالي مركزه مش عيل طري وملزق وملتلت ..
٢- الرئيس المصري القادم في رأيي يجب أن يكون رجل عسكري عشان يكون على علم جيد بكل المخاطر المحيطة ببلدي وكيفية مجابهتها مش مجرد بغبغان وبياع كلام وساعة الجد نلاقية زي الارجوز بتاع أوكرانيا اللي لبس بلده في الحيط وبقى شوخشيخة في أيد الغرب وكل شوية يتوسل لهم عشان يدوله سلاح ..
مصر يا حضرات عندها ثلاث جبهات مشتعلة .. منهم جبهة إسرائيل اللي بيحكمها الان رئيس وحكومة من المتطرفين وسافكين الدماء واللي منتظرين اللحظة المناسبة لتنفيذ مخططاتهم وأحلامهم التوسعية وتحقيق حلم إسرائيل الكبرى .. و أفضل فرصة مناسبة لتحقيق ده لما يلاقوا اللي بيحكم مصر شخص طري ودلدول لا خبره له بالمعارك والحروب ..
ده طبعا غير الجبهة الرابعة اللي كله بيريل على ثرواتها الغنية بالغاز ومنتظر بس ربع فرصة عشان يسطوا عليها ..
٣- رئيس مصر القادم لازم ميكونش دافع في يوم من الايام على الجماعة الارهابية ولا تعاطف معها ولا طالب بأخراج الارهابيين من السجون ولا روج لفكرة أحتوائها وعودتها لممارسة السياسة بعد ما تلطخت يدها بدماء المصريين ..
٤- رئيس مصر القادم لازم تكون أيده بيضه وممدش أيده لتمويل غربي ولا بيطلع على قنوات بتمولها أجهزة أستخبارات غربية وجماعات أرهابية ولا بيستقوى بجهات أجنبية عشان يبتز بلده عشان يدخلوه الانتخابات عافيه ..
٥- رئيس مصر القادم مينفعش يكون ساقط في أنتخابات ديرته ومسقط رأسه .. بعد ما فشل في تقديم أي شيء لأبناء ديرته وهو عضو برلمان غير الكلام والخطب .. وييجي دلوقت بكل وقاحة يطالب بالترشح لرئاسة مصر ..
٦- رئيس مصر القادم لازم يكون أسمه السيسي عشان يكمل اللي بدأه ومش هنسمح لطرطور يهد كل اللي بناه ..
مصر كبيرة عليك قوي يا سرسجي .. وأحنا سبق وجربنا بيحصل أيه لما نلبس هلفوت عباية أكبر منه .. بتتكرمش وتتبهدل وتترب ويفضل يتكعبل فيها وفي النهاية بينكفي على بوزه وأحنا مش ناقصين فرهدة ..

الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.

الذين يشاهدون الموضوع الآن

أعلى أسفل