مرحبا بك في منتدى الشرق الأوسط للعلوم العسكرية

انضم إلينا الآن للوصول إلى جميع ميزاتنا. بمجرد التسجيل وتسجيل الدخول ، ستتمكن من إنشاء مواضيع ونشر الردود على المواضيع الحالية وإعطاء سمعة لزملائك الأعضاء والحصول على برنامج المراسلة الخاص بك وغير ذلك الكثير. إنها أيضًا سريعة ومجانية تمامًا ، فماذا تنتظر؟
  • يمنع منعا باتا توجيه أي إهانات أو تعدي شخصي على أي عضوية أو رأي خاص بعضو أو دين وإلا سيتعرض للمخالفة وللحظر ... كل رأي يطرح في المنتدى هو رأى خاص بصاحبه ولا يمثل التوجه العام للمنتدى او رأي الإدارة أو القائمين علي المنتدى. هذا المنتدي يتبع أحكام القانون المصري......

تحريك أسعار الوقود فى مصر 2023

Youssef

عضو مميز
المستوي
3
الرتب
3
Country flag

عبد الله

عضو مميز
المستوي
1
الرتب
1
Country flag
من فضلك, تسجيل الدخول أو تسجيل لعرض المحتوى !
ههههههههههههههههههه و انت بتحسد الحاجه و كمان باصص لها في التموين يا اخي حرام عليك :ROFLMAO: تلاقيك عايز تهرب من شيلة كل شهر و المشوار اللي بتعمله عشان تجيب لها التموين بتاعها و بتتحجج بانها من غير المستحقين :ROFLMAO:

صانع

طاقم الإدارة
المستوي
10
الرتب
10
Country flag
الكلام شكله واقعى لكن الحقيقة مش بالوصف اللى حضرتك بتقوله ده معلش سامحيني أنا شوفت كتير شباب بيشتغل وعملوا شركات كمان فى ظل الظروف الصعبه دى.

لكل مجتهد نصيب.

ده مش كلام ولا مقوله دى حقيقي السعى لازم مايقفش فى ناس فى ظل الظروف الراهنة بتطلع وتظهر كمان مش كل الناس بتقفل بس.

وربنا يسترها علينا جميعاً ويعدى الايام القادمة على خير.

ولكن الظروف صعبة ولازم الناس تحفر فى الصخر علشان تقدر تكمل ده الطبيعى واى حد فى ظروف أو مافيش بيعمل كده علشان يستمر.

صانع

طاقم الإدارة
المستوي
10
الرتب
10
Country flag
كم عدد المستفيدين من بطاقات التموين فى مصر؟ وزارة التموين تجيب

يوجد فى مصر 23 مليون بطاقة تموين يستفيد من خلالهم 64 مليون مواطن كما يوجد 73 مليون يستفيدون خبز، إذ يوجد مواطنون يحصلون علي خبز فقط" هذه الأرقام كشفها اللواء الدكتور عمرو مدكور مستشار وزير التموين والتجارة الداخلية لنظم المعلومات والتحول الرقمي.

من فضلك, تسجيل الدخول أو تسجيل لعرض المحتوي!

عزت

عضو مميز
المستوي
1
الرتب
1
Country flag

صانع

طاقم الإدارة
المستوي
10
الرتب
10
Country flag
عندك حق المفروض ده يحصل فعلاً.

لكن لا تنسي لما طلع ترتيب وتقال من يمتلك سيارة يخرج من التموين وكذا حاجه تانيه الناس رفضت وقالت هى العربية رفاهية.

Country flag
يا عم الحاجه فوق دماغى بس ده فساد وميرضيش ربنا ومصلحه بلدى فوق كل اعتبار والصح صح حتى لو على حساب امى بس انا الومها لوحدها ازاى طالما المسئولين سامحين بالميغه والمليطه دى بدون اى تحرك لغلق الاهدار والفساد ده وامى مش الحاله الوحيده فيه ملايين زيها امى ذات نفسها مش راضيه وبتقولى لازم يغلوا رغيف العيش حرام رغيف ب5 قروش فى 2023 دا غير انها عايزه تتشال من التموين اصلا ومعندهاش اى مانع بس الى يلاقى دلع وميدلعش بقى

عزت

عضو مميز
المستوي
1
الرتب
1
Country flag

صانع

طاقم الإدارة
المستوي
10
الرتب
10
Country flag
المقصود من توضيح هذه البيانات أن الدولة لا تغفل الظروف الحالية وان حجم الإنفاق بالفعل كبير وان الدعم مستمر والدولة تحاول بشكل دائم أن تقلل من آثار الظروف المحيطة خارجياً وداحليا

كم عدد المستفيدين من بطاقات التموين فى مصر؟ وزارة التموين تجيب

الخميس، 12 يناير 2023 06:05 م

وأفاد الدكتور صلاح هاشم، فى مداخلة هاتفية ببرنامج "اليوم"، المذاع على قناة dmc، اليوم الخميس، بأنه حتى نهاية شهر ديسمبر 2022 بلغ عدد المستفيدين من معاش تكافل وكرامة 5.1 مليون أسرة مصرية، بما يعنى 22.4 من سكان مصر يستفيدون من الدعم النقدي للمشروع الذي توفره وزارة التضامن.

وقامت وزارة التضامن بتسليم الأسر كارت ميزة لصرف الدعم النقدى شهريا، وفقا لحالة كل أسرة بعد زيادة التمويل الخاص ببرنامج "تكافل وكرامة" إلى 25 مليار جنيه حاليا.

من فضلك, تسجيل الدخول أو تسجيل لعرض المحتوي!

صانع

طاقم الإدارة
المستوي
10
الرتب
10
Country flag
مافيش عربية من عشر سنين بعشرين ألف ممكن تدخل فى منظومة علشان تحديد استحقاق الدعم الكلام كان محدد على سعة ماتور واسعار لسيارات بماركات سعرها ايام ما تم هذا الطرح من ٢٥٠ إلى ٤٠٠ الف جنية

صانع

طاقم الإدارة
المستوي
10
الرتب
10
Country flag
دى وجهة نظر حضرتك

إنما بما تعاملت معه فى السوق والصناعة ليس كل من هو ناجح هرب كما تفضلت.

وإلا لماذا نسمع عن رواد الأعمال والصناعات الصغيرة والمتناهية الصغر.

هولاء ليس بالقليل كم تفضلت

OSORIS

جانبي الايسر قلبه الفؤاد..وبلادي لي قلبي اليمين
طاقم الإدارة
المستوي
10
الرتب
10
Country flag
القرار متوقع ...الاهم هو الحفاظ على تثبيت سعر السولار الوقود الاهم في نشاط وسائل النقل والخدمات

صانع

طاقم الإدارة
المستوي
10
الرتب
10
Country flag

OSORIS

جانبي الايسر قلبه الفؤاد..وبلادي لي قلبي اليمين
طاقم الإدارة
المستوي
10
الرتب
10
Country flag

Osiris

عضو معروف
Country flag
شخصيا انا من الناس اللي بتضرر جدا من أقل تحريك ف سعر اي تراب، لكن الاخبار اللي زي كدا بتفرحني جدا، لاني شايف الفلوس بتاعتنا رايحة ف مشاريع و تجديد و انشاء بني تحتية تقوم البلد من جديد
حضرتك بتتكلم ف حياة ٦٠ مليون فقير، انا بالنسبة ليا البلد اهم مني و منك و من ال ١١٠ مليون مواطن الغني و الفقير، الصالح و الطالح
للاسف شئنا أم أبينا اتكتب علينا نحاسب علي اخطاء مش بتاعتنا و نشيل شيلة الاجيال السابقة و الاجيال اللي جاية
لكن لو هو ده التمن اللي مفروض يتدفع عشان البلد دي تاخد مكانها المناسب ف العالم ده فليكن
المواطن الاتكالي النطع اللي بيتبسط بالليل و يزرب ف العيال بالنهار عمال علي بطال و بيشيل البلد و الناس شيلته عشان العيل اللي بييجي برزقه لازم يتاكل علقة
زنبي ايه انا عازب داخل علي ٣٥ اشتغل و يطلع تلاتة ميت*@#ن امي ١٤ او ١٥ ساعة ف اليوم عشان ادفع ضرايب من مرتبي تروح دعم لواحد عنده ١٠ و لا ١٢ عيل مش قادر يصرف عليهم، جبتهم لييييه
بلا هم

الذين يشاهدون الموضوع الآن

أعلى أسفل