مرحبا بك في منتدى الشرق الأوسط للعلوم العسكرية

انضم إلينا الآن للوصول إلى جميع ميزاتنا. بمجرد التسجيل وتسجيل الدخول ، ستتمكن من إنشاء مواضيع ونشر الردود على المواضيع الحالية وإعطاء سمعة لزملائك الأعضاء والحصول على برنامج المراسلة الخاص بك وغير ذلك الكثير. إنها أيضًا سريعة ومجانية تمامًا ، فماذا تنتظر؟
  • يمنع منعا باتا توجيه أي إهانات أو تعدي شخصي على أي عضوية أو رأي خاص بعضو أو دين وإلا سيتعرض للمخالفة وللحظر ... كل رأي يطرح في المنتدى هو رأى خاص بصاحبه ولا يمثل التوجه العام للمنتدى او رأي الإدارة أو القائمين علي المنتدى. هذا المنتدي يتبع أحكام القانون المصري......

عاجل جلسة طارئة لمجلس النواب للتغيير الوزاري

عاجل

OSORIS

جانبي الايسر قلبه الفؤاد..وبلادي لي قلبي اليمين
طاقم الإدارة
المستوي
10
الرتب
10
Country flag

Nile Crocodiles

طاقم الإدارة
المستوي
5
الرتب
5
Country flag

Aymanop1522

عضو مميز
المستوي
4
الرتب
4
Country flag

Nile Crocodiles

طاقم الإدارة
المستوي
5
الرتب
5
Country flag
من فضلك, تسجيل الدخول أو تسجيل لعرض المحتوى !
اتمنى والله ربنا يوفق الوزراء الجدد كلهم
وموضوع السياحة لو انت متابع اخر شهرين ستجد ان الحركة السياحية تحركت بشدة وعلى سبيل المثال الغردقة في اخر شهر كل اسبوع بيكون هناك على الاقل 85 رحلة اسبوعية بتاتي الى الغردقة وهذا على سبيل المثال
تحياتي لك

Nile Crocodiles

طاقم الإدارة
المستوي
5
الرتب
5
Country flag
فعلا القناة اصبح لها توجه مضاد لنا
كان بيحاولوا يقلبوا الشعب على حكوماته ويقولوا ان الاجتماع علشان سد النهضة وطلعوا كدابين.....يجب ان يكون هناك وقفة حازمة مع هذه القناة ويجب معاملتها معاملة قناة الجزيرة

التعديل الأخير:

مصطفى البليهي

عضو معروف
Country flag

OSORIS

جانبي الايسر قلبه الفؤاد..وبلادي لي قلبي اليمين
طاقم الإدارة
المستوي
10
الرتب
10
Country flag

Atum

مراسلين المنتدى
المستوي
11
الرتب
11
Country flag

السيرة الذاتية للواء محمد صلاح الدين وزير الإنتاج الحربى

أعلن مجلس النواب منذ قليل الموافقة على ترشيح اللواء محمد صلاح الدين وزيرا للإنتاج الحربى، خلفا للواء محمد أحمد مرسى.

واللواء محمد محمد صلاح الدين، من مواليد سبتمبر 1960، وتخرج عام 1983، وحصل على بكالوريوس هندسة يوليو 1983 (الكلية الفنية العسكرية)، و بكالوريوس العلوم العسكرية.

كما حصل وزير الإنتاج الحربى الجديد على ميدالية الخدمة الطويلة والقدوة الحسنة من الطبقة الأولى، ونوط الخدمة الممتازة، و ميدالية 25 يناير، ونوط الواجب العسكري من الطبقة الأولى.

تدرج وزير الإنتاج الحربى في عدة وظائف منها قائد ورشة لواء مظلات، ومساعد مدير المركبات للتسليح 2009، ونائب رئيس هيئة تسليح القوات المسلحة 2016، ورئيس القطاعات الفنية للهيئة العربية للتصنيع، ومستشار مدير عام الهيئة العربية للتصنيع، ومستشار وزير الدولة للإنتاج الحربي، ثم منصب نائب رئيس مجلس إدارة الهيئة القومية للإنتاج الحربي.

عبدالرحمن

عضو معروف
Country flag
خير يا جماعة ........

اومال فين فين التغير الوازارى اللى كانوا بيتكلموا عنه !!!!!
عشان دخلت اشوف وملقتش حاجة .....

كوميديا سوداء والله العظيم اللى بنعيشه وبنشوفه من جانب الرئيس .

عبدالرحمن

عضو معروف
Country flag

(y)
انا من اول مشوفت الوزراء السيادية زى ما هى بما فيها الدخلية والخارجية ........وتغير وزير التعليم الغلبان " اللى انا مش متعاطف معاه اصلا " وامثاله فى حقب وزارية مكنتش مؤثرة اوى فى اللى احنا فيه الان .

الفكرة اللى وصلتلى ان التغير مجرد فرقعة وتغير لبعض الوجه .......عشان البسطاء يبقى عندهم امل فى قادم افضل ويستحملوا اللى جاى بحجة ان دى حكومة جديدة ولازم تاخد فرصتها ونصبر عليه والاسطوانة المشروخة اللى هتشتغل دلوقتى .......للاسف بيعيدوا نفسهم بطريقة تجيب عثيان يتبعه فقدان الامل .

انا عنفسى فقدت الامل فى اى قادم افضل ...
الراجل ده عنيد واحيانا بيبقى مصر على الطريق الطويل للاسف , ودلوقتى ذادت عليه الضغوطات وحلفاءه فى الخليج بانوا على حقيقتهم وبطلوا يساندوه ..........فمبقاش قدامه غير انه يعتمد غير على اهل الثقة الفشلة " الانسان مهما كانت قوته احيانا بيحس بالقلق والضعف بيتبعهم الشك في كل من حوله " .

للاسف هو اختيارى من الاول اللى انا كنت مجبور عليه لان البديل اللى كان قدامي كان الاخوان , عشان كده هدعمه للاخر ومش هخرج عليه , بس انا دلوقتى اصبحت مقتنع انه الرجل ده رجل مرحلة معينة وعدت , وان الفساد بكل مستوياته سياسى واقتصادى وحتى اجتماعى ذاد فى عهده ومقلش .

السيسى لسه وبعد 9 سنين حكم مازال محتفظ بعقلية لواء الجيش ومش عاوز يتخلى عنها ........ والعقلية العسكرية المصرية بأفكارها العتيقة اللى مش عاوزه تتخلى عنها لم تعد تصلح للحكم .

الذين يشاهدون الموضوع الآن

أعلى أسفل