مرحبا بك في منتدى الشرق الأوسط للعلوم العسكرية

انضم إلينا الآن للوصول إلى جميع ميزاتنا. بمجرد التسجيل وتسجيل الدخول ، ستتمكن من إنشاء مواضيع ونشر الردود على المواضيع الحالية وإعطاء سمعة لزملائك الأعضاء والحصول على برنامج المراسلة الخاص بك وغير ذلك الكثير. إنها أيضًا سريعة ومجانية تمامًا ، فماذا تنتظر؟
  • يمنع منعا باتا توجيه أي إهانات أو تعدي شخصي على أي عضوية أو رأي خاص بعضو أو دين وإلا سيتعرض للمخالفة وللحظر ... كل رأي يطرح في المنتدى هو رأى خاص بصاحبه ولا يمثل التوجه العام للمنتدى او رأي الإدارة أو القائمين علي المنتدى. هذا المنتدي يتبع أحكام القانون المصري......

متابعة مستمرة حماس تعلن عملية طوفان الاقصى داخل عمق اسرائيل واسرائيل ترد بعملية السيوف

عبد الباقى

عضو مميز
المستوي
5
الرتب
5
Country flag
من فضلك, تسجيل الدخول أو تسجيل لعرض المحتوى !
و الله انا لسه مخلص مكالمة , مفيش حد مصدق الرواية المصرية للاحداث . بس
الردود بتاعتنا متحفظة جدا جدا جدا لدرجة تقرف, قصاد تغطية اعلامية كثيفة جدا , الواحد قلبه تعب من المناهدة , نفس التفكير و نفس النتيجة
بعد كده لو ولاد الحرام و الخلايجة اعلنوا دخول اى كلب اى داهية محدش يقول ليه اللى حصل حصل

OSORIS

جانبي الايسر قلبه الفؤاد..وبلادي لي قلبي اليمين
طاقم الإدارة
المستوي
10
الرتب
10
Country flag

OSORIS

طاقم الإدارة
المستوي
10
الرتب
10
Country flag
ردنا بيبقى على الارض لا بنتكلم و لا بنصرح وهم عارفين ... في الدم مفيش كلام عندنا ومن غير حرب وكلام اهطل في بعض الناس بتقوله كان الحرب لعبة ... الفيلم كله من الأول اساسا موجه ضدنا

عبد الباقى

عضو مميز
المستوي
5
الرتب
5
Country flag
ردود قمة فى المساخة و الله , نتنياهو ايه بس اللى يزعل يا صاحبى
فيه دم , يبقى على الاقل الردود تبقى واضحة , ده برنامج مش مثلا وزارة الخارجية اللى ملهاش دعوة اساسا

عبد الباقى

عضو مميز
المستوي
5
الرتب
5
Country flag

𓈙𓉔𓏲𓎡𓂋𓏭

ولقلبي أنتِ بعد الدين دين
طاقم الإدارة
المستوي
11
الرتب
11

𓈙𓉔𓏲𓎡𓂋𓏭

ولقلبي أنتِ بعد الدين دين
طاقم الإدارة
المستوي
11
الرتب
11

OSORIS

طاقم الإدارة
المستوي
10
الرتب
10
Country flag
لا مش هيبقى في الخفا وهتبقى بالغلط برضه ... والبادي اظلم وهيبلعوها زي كل مرة ... هنخلص امورنا دون ان يتم تشتيت الإنتباه عن القضية الرئيسية وهي تهجير غزة او افتعال قتال قد يؤدي الى تطورات غير محسوبة ..

OSORIS

طاقم الإدارة
المستوي
10
الرتب
10
Country flag
الفيلم ده تشتيت عن جريمة رفح اللى فضحتهم بشكل مخزي ...نظام بص الغصفورة ده مش هنجري وراه وهنحاسبهم عليه وهيمشوا في التراك الاي احنا فارضينه عليهم برضه وهو دخول مستدام المساعدات و لا عمليات كبرى في رفح و التفاوض حول هدنه دائمة

عبد الباقى

عضو مميز
المستوي
5
الرتب
5
Country flag
لا هو عنده مصادر و طلع كذا اشاعة و بلبل الناس , عنده ادوات اعلامية زى والا و اذاعة الجيش بتاعهم و الخلايجة و حتى المراكيب
محدش شايف ان فيه خساير عند حد غير مصر , لا و اننا مكتمين على خساير اكتر كمان
مش واضح حتى الان بشكا واضح ظروف استشهاد ابننا , و ليه جنازتة متبقاش كبيرة لبطل استشهد فى مكانه , و ليه محدش يروح يتطمن على المصابين مثلا , كل اخبارنا مينفعش تكون سطريين و الناس تستنتج الباقى

عبد الباقى

عضو مميز
المستوي
5
الرتب
5
Country flag
طبعا مهم ان التركيز ميروحش عن موضوع التهجير, لكن لازم يبقى عندنا تنوع فى الكروت , لازم تصريح فيه عين حمرا حتى , دبابة على الحدود, اى موقف يحسس الناس ان فيه أمل
الله اعلم ايه اللى هيعمل فى العلن للرد يا اوزير , سقف توقعات الواحد بيتضائل

عبد الباقى

عضو مميز
المستوي
5
الرتب
5
Country flag

OSORIS

طاقم الإدارة
المستوي
10
الرتب
10
Country flag
هو عاوز الليلة اعلاميا تروح في سكة تانية عشان يتم التعتيم على جريمتهم المروعه في رفح ومش هنديهم الهدية دي ابدا ... بناخد خقنا و هنخلي spotlight عليهم طول الوقت عشان يفضلوا عرايا امام العالم ..الناس لازم تعرف ده ولازم نعرف الناس ده .. الخنازير ولاد الحرام دول احنا نعرف نلاعبهم كويس

Golden Eagle

عضو معروف
Country flag
الجيش له إعلامة الخاص وهو الشؤون المعنوية والمتحدث الرسمى.... ولو بننتقد الاعلام العادى انه مقصر فالواضح ان دى تعليمات.... لان الجهة اللي منوط بها توضح وترد (المتحدث الرسمي) اصلا ردودها مستفزة جدا

انا واحد من الناس اللي بتصنف انها عقلانية ومش انفعالي خالص... بس شايف ان بعد كل اللي بيحصل ده كان لازم النهاردة يحصل رد فعل غير اعتيادى... ماينفعش يكون ده رد الفعل بتاعنا علي تهديدهم لحدودنا وقتلهم لجندى مصرى.... ومع احترامى محدش يقولي ان مصر بترد بقوة في الغرف المغلقة.. ده مش وقت الاسلوب ده... ده وقت الحفاظ علي الروح المعنوية للجنود اولا والشعب ثانيا... رد الفعل محبط بصراحة والجندى اللي مات النهاردة ده لو انا زميله في الكتيبة هيكون دمى محروق وحاسس بالتخاذل وان دم زميلي راح هدر.

اتمنى يحصل رد فعل يشفي صدورنا.... لان حساب ولاد الكلب الخنازير تقل اوى

التعديل الأخير:

الذين يشاهدون الموضوع الآن

أعلى أسفل