مرحبا بك في منتدى الشرق الأوسط للعلوم العسكرية

انضم إلينا الآن للوصول إلى جميع ميزاتنا. بمجرد التسجيل وتسجيل الدخول ، ستتمكن من إنشاء مواضيع ونشر الردود على المواضيع الحالية وإعطاء سمعة لزملائك الأعضاء والحصول على برنامج المراسلة الخاص بك وغير ذلك الكثير. إنها أيضًا سريعة ومجانية تمامًا ، فماذا تنتظر؟
  • يمنع منعا باتا توجيه أي إهانات أو تعدي شخصي على أي عضوية أو رأي خاص بعضو أو دين وإلا سيتعرض للمخالفة وللحظر ... كل رأي يطرح في المنتدى هو رأى خاص بصاحبه ولا يمثل التوجه العام للمنتدى او رأي الإدارة أو القائمين علي المنتدى. هذا المنتدي يتبع أحكام القانون المصري......

ما اسباب التراشق الاعلامي بين القاهرة والرياض ؟؟

الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.

Shokry

ولقلبي أنتِ بعد الدين دين
طاقم الإدارة
المستوي
11
الرتب
11
من فضلك, تسجيل الدخول أو تسجيل لعرض المحتوى !
خلاص طب ليه مبنحبش الصهاينة؟
ماهو لو راضي عن توجه دولته يبقى بيدعمه وتوجه دولته مش عشان مصلحة اد ماهو حقد

زي محاولتهم تدمير السياحة و الفن والاهم عقول الشباب

Bright sky

عضو مميز
المستوي
1
الرتب
1
هو نشر او حاول نشر الوهابية في المنطقة كلها و استخدمها لتعزيز نفوذه و استقرار الحكم داخليا خصوصا بربط الملك بالتوجه الديني حتي يكون حكم ال سعود في أمان منها فتاوي الخروج عن الحاكم و تمجيد الملك و تسميته خادم الحرمين الشريفين لا اخره

هو عمل كده علشان مصلحته انت بقي من بداية الثمانينيات كنت خايب و معرفتش تحارب الفكر ده ف ده مشكلتك او تعمد عدم محاربته لمحاربة فصيل اخر بيه ف ده برده مشكلتك

Shokry

ولقلبي أنتِ بعد الدين دين
طاقم الإدارة
المستوي
11
الرتب
11

Bright sky

عضو مميز
المستوي
1
الرتب
1
مفيش مقارنة اصلا ، انت إسرائيل فكر حكومة و شعب انك عدو و دينيا عنده احلام توسع علي حسابك و اسرائيل الكبري و ده فكر شعبي و حكومي

هو عايز يعزز وضعه بالفن و الثقافة الي اخره و يجعل من نفسه وجهه للفن و يغير الفكرة السلبية المتشدده عنه انت مش عارف تحافظ علي قوتك الثقافية بالفن ف ده مشكلتك برده

Ahmed Hassan

عضو مميز
المستوي
1
الرتب
1
Country flag
ما فيش فايدة فينا
انهزامية مع مثالية مع مشاعر كتير متناقضة ودتنا فى داهية نتشتم باحط واقذر الألفاظ والاوصاف ولما حد يرد لالااااااا احنا أشقاء احنا واحد احنا مش عارف ايه
واللى يقول احنا مالناش دعوة باللى قال كدا إنما الشعوب مع بعضها حلويين طيب يا خفيف يا حلو اللى طلع شتم مقرب من أعلى رأس فى الدولة ورد عليه واحد يرأس تحرير جريدة مملوكة للدولة واحدة بواحدة احنا مطلعناش الشعب كله رد ولا حاجة وفى نفس الوقت دا مش بيان رسمى من رئاسة الجمهورية ولا حاجة برده
بطلوا نطاعة وفذلكة فارغه قرفتونا وامثالكم اللى شجعوا كل حقير إنه يتطاول علينا احنا مش اقل من حد واللى يشتمنى ويشتم بلدى مالوش غير الضرب بأوسخ جزمة ما فيش بعد الكرامة وصحيح الكرامة دى حاجة بتتولد مع الإنسان مش بتكتسب العين بالعين والسن بالسن والبادى أظلم

SU35EG

عضو مميز
المستوي
2
الرتب
2
Country flag

قد يكون فية ردود متعصبة
بس دة ميمنعش إنو فئة وسطنا إللي بتحب تبقي مداس للجلف منهم رافعة الايريال ✌️

وغالباً بيبقي دة عادة ... رزق بقي 🙂

Bright sky

عضو مميز
المستوي
1
الرتب
1
بالضبط هو نشر الفكر الوهابي المتعفن عندك و انت فشلت او كبرت دماغ من محاربته و هو حاول ينشره في المنطقة كلها في دول نجت منه و في دول لبست

وهو حاليا بيحارب الفكر ده عنده و نجح الي حد كبير و انت لسه لابس فيه

Ahmed Hassan

عضو مميز
المستوي
1
الرتب
1
Country flag
الواد المراهق ابو ٢٠ سنة اللى داخل هنا يدعى المثالية ويتكلم عن الأشقاء والأخوة قاعد هناك فى منتداهم طوال اليوم بتتشتم بلده وشعبه جهارا ونهارا باحط الألفاظ وما يقدرش يتكلم بالعكس دا بيحط لايكات وابتسامات كمان على الردود دى ويا سلام لو السيسى اللى بيتقال عليه حاجة هناك بيتكيف على الآخر وجاى داخل هنا عامل الواد المؤمن طبعا ما هو من ضمن الخرفان وهو معترف بكدا

Bright sky

عضو مميز
المستوي
1
الرتب
1
التعديل الأخير:

Nile Crocodiles

طاقم الإدارة
المستوي
5
الرتب
5
Country flag
ما فيش حد بيقدم مساعدة بدون ما يكون له مصلحة يريد ان يحافظ عليها............ووقت ما كانوا بيقدموا المساعدات لان مصر انقذت البعض من اهتراز كرسي حكمه لانهم يعلموا انه اذا تمكن الاخوان من حكم مصر كان الدور قادم عليهم لا محالة فلذلك المساعدة كانت مقدمة لصالحهم في المقام الاول.........

ويارت تفهم وتعتز بمصريتك ده ان كنت مصري من الاساس

OSORIS

جانبي الايسر قلبه الفؤاد..وبلادي لي قلبي اليمين
طاقم الإدارة
المستوي
10
الرتب
10
Country flag
فلنتذكر ان من بدا الهجوم والتدخل الوقح في الشان الداخلي المصري وبنية ونظام الحكم في الجمهورية المصرية هم ..الاشقاء

لذا سيكون الاسلوب مختلف وقاسي نابعه مشاعر الاخوة الجياشة 🙂.... لذا سندخل في صلب وبنية دولهم ومجتمعاتهم بكل اخوة

!!It is a fair game

Moaz

عضو معروف

y.m.a.i

عضو مميز
Country flag
انا فرحان جدا ان الدولة ردت عليهم باسلوبهم
هما اللي بدأوا فيستحملوا
لو صعدوا وتمادوا وأنا اتمنى انهم يعملوا كدا يبقى وقتها نجيب الفشار ونتفرج عليهم ومصر بتربيهم

مع كل خلاف مع مصر بيظهروا نتانتهم وسوادهم وعدائهم لمصر كدوله
المره اللي فاتت بعتوا مستشار الملك يتصور فوق سد النهضة لتهديد مصر وجه وقتها محمد بن زايد ولم الموضوع

المرادي هاجموا الجيش نفسه ونظام الحكم والدولة كأساس ودا تطور لافت وماظنش ان الحكايه المرادي هتعدي
عموما مصر نابها ازرق وهما بنفسهم هيشوفوا

Nile Crocodiles

طاقم الإدارة
المستوي
5
الرتب
5
Country flag
اذا كان انت مش قادر ترد بكلمة تجامل بيها حتى بلدك............ولما طلع مقال من مصر بيرد على تطاول البعض على مصر وجيشها جاي تعيط هنا وتقول اشقاء ومش عارف ايه ومش قادر تستحمل عليهم كلمة...........انت عارف انا في وصف لحالتك لكن بصراحة لا استطيع ان اكتبه حفاظا على شعورك

الافضل لك ان تستمر في الدفاع عن من يقلل من مصر بلدك وان كنت اشك انك مصري من الاساس.......يا اخي ده الحرامية وقت الحرب في 73 امتنعوا عن السرقة وكانوا فرحانين ببلدهم وجيش بلدهم وانت مش قادر تستحمل كلمة على حبابيك لكن عندك استعداد تضحك وتبدي اعجابك سواء هنا او في مكان اخر بمن يقلل من بلدك

فعلا النخوة وحب البلد لا يشترى بل بينبع من قلب الرجال وضع تحت كلمة الرجال 100000000000000000000000 خط

التعديل الأخير:
الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.

الذين يشاهدون الموضوع الآن

أعلى أسفل