مرحبا بك في منتدى الشرق الأوسط للعلوم العسكرية

انضم إلينا الآن للوصول إلى جميع ميزاتنا. بمجرد التسجيل وتسجيل الدخول ، ستتمكن من إنشاء مواضيع ونشر الردود على المواضيع الحالية وإعطاء سمعة لزملائك الأعضاء والحصول على برنامج المراسلة الخاص بك وغير ذلك الكثير. إنها أيضًا سريعة ومجانية تمامًا ، فماذا تنتظر؟
  • يمنع منعا باتا توجيه أي إهانات أو تعدي شخصي على أي عضوية أو رأي خاص بعضو أو دين وإلا سيتعرض للمخالفة وللحظر ... كل رأي يطرح في المنتدى هو رأى خاص بصاحبه ولا يمثل التوجه العام للمنتدى او رأي الإدارة أو القائمين علي المنتدى. هذا المنتدي يتبع أحكام القانون المصري......

عاجل مصر تهدد بتعليق معاهدة السلام مع إسرائيل

عاجل

عبد الباقى

عضو مميز
المستوي
5
الرتب
5
Country flag

مطلع الشمس

عضو مميز
المستوي
2
الرتب
2
Country flag

اجتماع الثلاثاء بين المخابرات المصرية ( عباس كامل ) والامريكية ( وليم بيرنز ) والموساد الإسرائيلي والمخابرات الاردنية والمخابرات القطرية والفصائل الفلسطينية هو اللي هيحدد اتجاه الايام القادمة يا يتم لم الليلة يتبقى سواد على الكل . نقطة ومن أول السطر
وهيبان الرد والرؤية في لقاء السيسي أردوغان من كلام الرئيس أثناء اللقاء المشترك

Bright sky

عضو مميز
المستوي
1
الرتب
1
من فضلك, تسجيل الدخول أو تسجيل لعرض المحتوى !

و أنت مش ساكت لكن أنت بترمي ورقة ورقة من أوراق الضغط لديك لكن مينفعش ترمي الورق كله

يعني مثلا لو أنت من بداية الأزمة كنت قطعت علاقاتك ب إسرائيل او كنت سحبت السفير ، كنت هتخرج من المعادلة كطرف مفاوض و مكنش هيكون فيه اجتماع بتاع بكرة في القاهرة ، الغالبه هيكون ايجابي

لو احنا قلقانين من مواجهة مع اسرائيل ، فهم مرعوبين و عارفين عواقب صدام عسكري مع مصر

الفكرة اننا ناس مش عسكريين هواه ، لكن لما تستمع لاي جنرال عسكري حتي من الاسرائيليين نفسهم و هو بيتكلم عن الجيش المصري هتعرف اننا اقويا جدا ، احنا بالنسبة لنا الموضوع دبابة و طيارة لكن الخبراء العسكريين تقيمهم مختلف و يعرفوا كثير عن جيشنا احنا نفسنا منعرفهوش

عبد الباقى

عضو مميز
المستوي
5
الرتب
5
Country flag
انا اسف لو بتكلم كتير النهارده ,
بس فعلا فيديو قصواء خلى الواحد حاسس ان فيه خلاص مرحلة جديدة من الخطاب الرسمى المصرى
انا مسمعتش اعلامى مصرى قبل كده على قناة رسمية بيقول اللى هيحصل فى رفح رده فى تل ابيب مش سينا
بيعترف باللاجئين و بيقولك لو حصل حاجة هرميهم على اوروبا بكره الصبح , مدام اتكلم يبقى الخطة موجودة
و الله انا سمعت كلامها مرات و مرات ولا اكنه أغنية
مصر كبيرة و عزيزة و هتعدى الهم ده كله , و لو جد الجد كلنا فداها
ليلتكم جميلة ان شاء الله

عبد الباقى

عضو مميز
المستوي
5
الرتب
5
Country flag
من فضلك, تسجيل الدخول أو تسجيل لعرض المحتوى !
متفق مع حضرتك , ادارة مصر للازمة رشيدة جدا و كاشفة قذارة الكل من بدرى . اللى يختلف يا مش شايف يا عنده غرض
بس اللى جى مختلف و اللهجة هتبقى مختلفة ان شاء الله , و كله بالادب و بما يرضى الله
مصر فوق الجميع ان شاء الله

مطلع الشمس

عضو مميز
المستوي
2
الرتب
2
Country flag
كلاكيت تاني مره
مصر
🇪🇬
💪

مصر دمى

عضو مميز
المستوي
2
الرتب
2
Country flag

عزت

عضو مميز
المستوي
1
الرتب
1
Country flag

مطلع الشمس

عضو مميز
المستوي
2
الرتب
2
Country flag
سيبكم من تصريحات المتسول وزير مالية إسرائيل الأوكراني الأصل ( سموتيتريش ) علشان دي تصريحات عيل خارج للتو من مستشفى الأمراض النفسية ! والخارجية المصرية ردت رد بحجم البعوضة دا
😒

نيجي بقى للأنطاع اللي لا شغلة ولا مشغلة اللي طالعين وراهم علم فلسطين والكوفية وهات يا حرق كلام ، وأفتحوا الحدود يا مصاروه دول فوق راسنا وهذا الهذي والهزل .. فوق راسك لما يجولك بيتكو يا حبيب مامي
🙄

أما يجوا عند أمك أبقى شيلهم أو حطهم أو أعمل لهم عجين الفلاحة ، إنما أحنا حدودنا ما بتتفتحش لحد ، حدودنا واقف عليها أسود بيفدوها بروحهم ، رجالة بجد ولادنا ولاد حلال مصفي .. لا باعوا ولا خانوا ولا حد قدر يشتريهم ولا يقدر !
مصر قالت كلمتها خلاص ، اللي عايز ينصح وينادي ويناشد ، يناشد أصحاب العاركة نفسهم .. يناشد عمك الحاج يحي السشوار ولا القائد المفدي اللي قاعد في أنفاقه بيتغدى البيرقدار أبو عبيدة .. ويقولهم والنبي خدوا أهاليكم خبوهم معاكم في الأنفاق ومش لازم تجيبوا لهم شامبو ومعجون أسنان وأفضل أكل لهم ولكلابهم زي ما عملتوا مع الأسرى الصهاينة يعني !
لأ خبوهم بس معاكم مش أكتر ، مش لازم طول الوقت تعملوهم دروع بشرية تستخبوا فيهم لما تخرجوا زي الفيران من الأنفاق تضربوا بمبة يترد عليها بمليون صاروخ يبيدهم يا ولاد الحرام
😏

الخلاصة ..
مش فاضيين .. هنرد لو حد أتجرأ على حبة رمل من أرضنا .. غير كدا مش فاضيين عندنا حاجات أهم كتير
افتحوا الحدود يالمصاروة

الباز أفندي

أحلى من الشرف مفيش
المستوي
2
الرتب
2
السويس بجوار منزل الريس حنفي شيخ الصيادين
Country flag
انا رأيي الجيش المصري يعجن في غزة باللي فيها وملعون ابوهم وخسارة فيهم ازازة ميه قسما بالله

الكلاب بتقول ان احنا المصريين بيقينا منايك علشان بنحافظ على أرضنا
الشرموط بيقولك افتحولنا سينا منشان الله

الذين يشاهدون الموضوع الآن

أعلى أسفل