مرحبا بك في منتدى الشرق الأوسط للعلوم العسكرية

انضم إلينا الآن للوصول إلى جميع ميزاتنا. بمجرد التسجيل وتسجيل الدخول ، ستتمكن من إنشاء مواضيع ونشر الردود على المواضيع الحالية وإعطاء سمعة لزملائك الأعضاء والحصول على برنامج المراسلة الخاص بك وغير ذلك الكثير. إنها أيضًا سريعة ومجانية تمامًا ، فماذا تنتظر؟
  • يمنع منعا باتا توجيه أي إهانات أو تعدي شخصي على أي عضوية أو رأي خاص بعضو أو دين وإلا سيتعرض للمخالفة وللحظر ... كل رأي يطرح في المنتدى هو رأى خاص بصاحبه ولا يمثل التوجه العام للمنتدى او رأي الإدارة أو القائمين علي المنتدى. هذا المنتدي يتبع أحكام القانون المصري......
الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.

IBRAHIM_EGYPT

عضو مميز
Country flag
الشهيد وائل كمال استشهد في 2017

الامس الشهيد محمد عبد الاه

وهو الشهيد الوحيد بالامس

حكاية عدد ضابطين و5 جنود دي غير صحيحة

رحم الله شهدائنا جميعا وحفظ الله مصر

IBRAHIM_EGYPT

عضو مميز
Country flag
من فضلك, تسجيل الدخول أو تسجيل لعرض المحتوى !

تصدق بالله انت راجل بتفهم (y)
شوف الاتراك عملوا اية بعد التفجير طلعوا علي شمال سوريا ونزلوا عجن
قلبوا الضرر لفايدة لصالحهم وهيكسبوا سياسيا كمان
احنا لما نستغل الحدث ونضرب بيد اقوي بعدها هنكسب وفي نفس الوقت هيبقي رادع لتكرار الاحداث

عشان هيبقوا عارفين اللي هيحصل
لازم ايدينا تبقي طارشة

Aymanop1522

عضو مميز
المستوي
4
الرتب
4
Country flag
بيحصل من غير ماتقول فية اخوان راحوا سلموا نفسهم الأمن الوطني قبل دعوات 11/11 عشان ميقعدوش في السجن فترات طويلة وخرجوا بعد 11/11 كتير منهم جدا بقوا اخوان بالاسم وبيبلغوا عن بعض

( J O K E R )

عضو مميز
المستوي
3
الرتب
3
انهي مكان خالي
انا مشوفتش الفيديو لكن ممكن من خرائط حوجل تشوف منطقه القنطره شرق بالوظه رمانه جلبانه
انا اعرف منطقه جلبانه والمناطق اللي حواليها بمافيهم القنطره الي قري الابطال الي الاسماعيليه الجديده بما اني خدمت فيها
المناطق فيها قوات جيش لكن المشكله ان فيها مناطق صحراويه ومزارع سهل جدا تستخبي فيها
وفيها ناس متعاونين مع التكفيرين وبيكرهوا الجيش
اتعمل مداهمات قبل كده والتعامل مع الناس دي صعب لان جزء منهم مهاجر من العريش بسبب الضرب السنين اللي فاتت
الطيران مستحيل يدخل لانها مليانه ناس
ثانيا هتضرب في مين وانت اصلا متعرفش هما مستخبيين فين
للاسف فيه تقاعس من بعض افراد الامن بالنسبه للمعلومات
المشكله انها قريبه من خط القناه بحوالي ٤ كيلو الي ١٠ كيلو متر وده صعب جدا جدا جدا وحتي قريبه لكوبري السلام بحوالي ١٠ كيلو
ربنا يستر

s e t

عضو مميز
المستوي
10
الرتب
10
لم اقصد بخالى منطقه مفيهاش سكان انا عارف انها منطقه حضاريه لكن كلامى ان الهجوم على مدرسه الساعه 5 الفجر يعنى مفيش حد فى المدرسه او الشارع ليه معملوش كارددون حولين المدرسه وعزلوها ....معنى ان الصاعقه تشتبك معاهم انهم مطاردين وانهم استخبو فى المدرسه يعنى كانو عارفين ان فيه ارهابين .....اتفق معاك ان فيه تقاعس من رجال الامن وكمان فيه خونه ..حتت ان الطيران ميدخلش دى انا معترض عليها لان انا بحارب حرب عصابات التفوق للطيران هناك قنابل القطر الصغير لخلافه من الزخائر الذكيه المفروض مصر تكون بتعمل عليها ....هما ابطال واستشهدو لكن كلامى ان لو المدرسه فاضيه كان قوات المكافحه هى الى تتعامل او ضربهم وانهائهم حتى لو هدمر المدرسه وميموتش واحد فقط من رجالتى...انا اعترض على الاشتباك وجه لوجه مع الارهابين امسح امهم وخليهم رماد

• إعجاب
التفاعلات: AAF

Atum

مراسلين المنتدى
المستوي
11
الرتب
11
Country flag

الأمن المصري يرد على فيديو الهجوم المسلح في سيناء

كشفت قوات الأمن المصرية تفاصيل تداول مقطع فيديو بمواقع التواصل الاجتماعى يظهر خلاله أحد الأشخاص مدعيا حدوث هجوم على إحدى الجامعات بمحافظة شمال سيناء.

وقالت قوات الأمن المصرية إنه بالفحص تبين أن مقطع الفيديو المشار إليه مفبرك وهو مشهد تمثيلي تم أداؤه بصورة توحي بأن الواقعة حقيقية .. وأمكن تحديد وضبط القائم على إعداد مقطع الفيديو المشار إليه (فني أشعة بالإدارة الطبية بالجامعة المشار إليها).

وتابعت قوات الأم: "بمواجهته إعترف بارتكاب الواقعة وفبركته لمقطع الفيديو وبثه على مواقع التواصل الاجتماعى بغرض تحقيق عائد مادي من خلال زيادة نسبة المشاهدة، وتم اتخاذ الإجراءات القانونية".

Shokry

ولقلبي أنتِ بعد الدين دين
طاقم الإدارة
المستوي
11
الرتب
11

وليد المصري

عضو مميز
Country flag
السوشيال ميديا هتجنن الناس بس هو يعني ملقاش الا فبركة هجوم ارهابي ابن ال**** ده كده هيلبس لبسة وحشة مع الأمن الوطني لأن ممكن يكون له اهداف خبيثة فعلا

s e t

عضو مميز
المستوي
10
الرتب
10
طب ايه
images

الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.

الذين يشاهدون الموضوع الآن

أعلى أسفل