مرحبا بك في منتدى الشرق الأوسط للعلوم العسكرية

انضم إلينا الآن للوصول إلى جميع ميزاتنا. بمجرد التسجيل وتسجيل الدخول ، ستتمكن من إنشاء مواضيع ونشر الردود على المواضيع الحالية وإعطاء سمعة لزملائك الأعضاء والحصول على برنامج المراسلة الخاص بك وغير ذلك الكثير. إنها أيضًا سريعة ومجانية تمامًا ، فماذا تنتظر؟
  • يمنع منعا باتا توجيه أي إهانات أو تعدي شخصي على أي عضوية أو رأي خاص بعضو أو دين وإلا سيتعرض للمخالفة وللحظر ... كل رأي يطرح في المنتدى هو رأى خاص بصاحبه ولا يمثل التوجه العام للمنتدى او رأي الإدارة أو القائمين علي المنتدى. هذا المنتدي يتبع أحكام القانون المصري......

محمد صلاح

AHMED LABEB

عضو مميز
Country flag
محدش فوق المنتخب مهما كان اسمه حتى لو خد البالندور سعيد جدا بتعيين حسام حسن كمدير فنى عشان كل لاعب يعرف حدوده

المنتخب فاز ببطولات كتير قبل صلاح وهايفوز بعده عادى جدا

حسام حسن هو المدير الفنى حاليا ولازم صلاح يحترمه غصب عنه انا بحب صلاح وضد حمله الخرفان لتشويهه وهدمه بس مش عاجبنى التطبيل الاوفر ليه وانا شخصيا متأكد مليون فى الميه ان صلاح بيتدخل فى مين اللاعيبه الى تيجى المنتخب وحتى الجهاز الطبى وغيره

الحكايه مسخت وبقت اوفر خلصنا من عبيد ابو خريكه طلعلنا عبيد صلاح الى بقوا يعتقدوا اننا هنفصل المنتخب على مزاجه وانه فوق المنتخب ولازم ناخد رأيه كمان فى مين يمسك ومين لا

صلاح لو مش هايحترم كابتنه ومديره الفنى ويعرف انه لاعب كبير وعظيم بس ليه حدود الافضل فعلا عدم استدعاؤه ويعتزل دولى هو اصلا عنده 32 سنه ومبقاش يضرب سبرنتات زى الاول ومش المستقبل وبتمنى من كابتن حسام يظهر العين الحمرا من اول تمرين ورسم خطوط حمرا وحدود واضحه عايزين جيل جديد صغير رجاله يصعد بينا كاس العالم كفايه اجيال دلع وقرف

التعديل الأخير:

AHMED LABEB

عضو مميز
Country flag
وفى نفس الوقت ممكن تقول ان المسئولين هما الى قروا فاتحه صلاح عادى جدا لما ساب المنتخب وسافر لانجلترا عشان يتعالج وساب المنتخب فى عز الحاجه للكابتن على الاقل معنويا عشان اتأكد اننا خرجنا وكان عايز مصلحته الشخصيه عشان يلحق ناديه ويرجع من اصابته باسرع وقت بعد انقلاب الرأى العام ضده مش زى زمان لما كان محرم تهاجم صلاح حتى لاما الرأى العام هياكلك تعيين كابتن حسام حسن ممكن رساله لصلاح منهم

وصلاح لو اعتزل دولى ولا الهوا عادى جدا هانعمل جيل جديد زى ما عملنا جيل حسن شحاته مصر كانت وهاتكون بصلاح او من غيره على اساس خدنا كاس العالم بصلاح صعدنا واتفشخنا ال 3 متشات والمرتين صعود للنهائى كان بالحظ والدفاع المستميت مش زى مرات حسن شحاته نهائيا لما كنا بناكل البرازيل عشان اللعب الرجولى

حسام حسن كان جاله شرخ فى وش رجله وكان بيتخانق معاها ويسبها فى الحمام مع المنتخب عشان كان عايز يستمر فى الملعب ويساهم فى صعودنا وعملها فعلا واستمر رغم الشرخ انت متخيل مفارقه بس للى بيهاجم حسام فى حته انه انتقد صلاح عن الرجوله وانه كابتن المنتخب ومكانش ينفع يسافر حتى لو مصاب وانا شخصيا شايف انه معاه حق مليون فى الميه ومحدش يقولى عشان صلاح محترف وبطيخ

مره تانيه انا بحب صلاح وضد ابو خريكه بس مش معقول عشان ضد ابو خريكه نطبل لصلاح على الصح والغلط والا نبقى زى الى بننتقدهم

Mohamed Gamal

وفدًا لمصـرنا الدنيا فلا نضـعُ الاوطـانَ إلا أولًا
المستوي
5
الرتب
5
Country flag
من فضلك, تسجيل الدخول أو تسجيل لعرض المحتوى !

حسام و ابراهيم مين المتهاك ده ابو صورم هو و اخوه اللي كل مسيرته سب و لعن و حركات قبيحة بصوابعه للحكام و الجمهور و شد سلاح من الشرطة في مشاجرة في الاردن و ضرب في لاعيبه الجزائر براية الركنية و شتم لاعيبة المصري و الاتحاد و الزمالك بأمهاتهم

و ضرب المصور في الملعب بعد الجري وراه و اسقاطه ارضاً و التعدي عليه بالاقدام و تم حبسه اربع ايام على ذمة التحقيق لحد ما كالعادة الواسطة تدخلت و اتضغط على الصحفي عشان يتنازل عن المحضر و لا عمر كمال عبد الواحد اللي كان هيبطلوا كرة و ظلموا و الواد طلع حكى القصة كاملة على اون تايم من سنه!

جوز بلطجية ولاد ك*ب مشافوش بجنيه تربية و هيعملولنا أزمة دبلوماسية قريب مع دولة من شمال افريقيا او دول حوض النيل في ماتش كعادة خناقاتهم برا مصر لما كانو ماسكين اندية او بيلعبوا مع المنتخب و لا الاندية

و صلاح يحترم مين بالظبط لما هم انجاس و مش بيحترموا حد و نفس عينة مرتضى منصور و ميدو و ابراهيم سعيد و بيغلطوا في صلاح من كذا سنة من وقت ماصلاح قرب من كسر رقم حسام حسن كهداف تاريخي للمنتخب و ابراهيم طلع قال اتمنى ان صلاح لا يوفق في كسر رقم حسام و من بعدها بيهاجموه في كل فرصة و بيطالبوا انه مايلعبش دولي تاني!

و مدرب جامد مين بروح امه ده اللي مكسبش بطولة ودية لمدة 16 سنه و هو درب الزمالك و الاسماعيلي و بيراميدز و الاتحاد و المصري و نسبة الفوز عنده 40% فقط و كل اللي عنده انه يوقف عالخط يسب في الاعيبة و يتخانق مع الحكام و المنافسين و مش بيشتغل اصلآ بمحلل أداء!

و هي مش غريبة أنه حسام بعد مايهاجم صلاح من MBC ترك ابو صورم الشيخ مع مهيب و يسافر يقابل الشوال في موسم الرياض مع ميدو يرجع يعينه وزير الرياضة الفاشل مدير فني للمنتخب غصب عن رئيس الاتحاد المصري نفسه اللي محضرش المقابلة و لا الاتفاق!

واضح ان فيه رشوة جميلة طلعت من جيب الشوال لناس بعينها عشان يكمل الشوال انتقامه من صلاح عشان رفض يروح للشوال في الصيف و يلعب في اتحاد جدة و اللي بيرفض يخضع للخلايجة بيتحارب كالعادة و بلده مش بتوقف جنبه طبعآ لاحسن ولي النعم يغضب!

فببساطة بقى احنا عندنا ادارة رياضة بنت قح*ة نجسة في كل المجالات و بتطفش الرياضيين في كل الالعاب و بالاخص الفردية طبعآ اللي بتطفش المواهب تحت ادارة وزير الرياضة الفاشل و الأتحادات اللي عايشة عالسبوبة و المصالح الشخصية و مش من دلوقتي لا من زمان و صلاح من يوم ما خبط في الجميع علنآ في 2018 و هو بيتحارب من المنظومة الفاسده اللي حقيقي مناسبة للمرحلة دي والناس المشرفة عليها و حال الجماهير اللي بتتعصب لانديتها و لاعبين انديتها حصراً بدون أدنى أنتماء للمنتخب و مصلحته!

هو في الواقع في عبيد أندية مش بتشجعها لا بتعبدها و فكر الأولتراس العفن النجس ده مش هنخلص منه نهائي من أول ما اتخلط بالسياسة في 2006 في احداث المحلة لحد ماوصلنا به لاحداث بورسعيد و الدفاع الجوي و الاشتباكات مع الجيش والشرطة, فكر همجي حقير بيعتمد على التطجين و الكراهية و الحقد و محاربة اي ناجح طالما كان خارج النادي اللي بيتعبد من فرد الاولتراس او اللي ماشي على هواهم

و مافيش مشكلة بقى يتصالح اصحاب الفكر ده مع حسام حسن المكروه طول تاريخه من التيار ده لمجرد انه ممكن يدمر صلاح اللي مش محبوب عشان مش محسوب على النادي بتاعهم و بيشتغل باحترافية مش عبد لمنظومة الفساد الكروية المحلية و مش بيمشي بالسبوبة!

و خلي بقا الواحد ماسك لسانه عشان لو اتفتح هيقول كلام من المنقي يا خيار و مايتسمعش على كمية الحقارة و النجاسة اللي موجود في المجال الرياضي و الاعلامي الرياضي اللي بيتدار بفشل متكرر كأنه متعمد لتدمير الرياضة المصرية لصالح منافسين في الاقليم!!

Mohamed Gamal

المستوي
5
الرتب
5
Country flag
هو انت ماشوفتش ان محمد ابو العلا طبيب المنتخب قال انه هو اللي اتفق مع طبيب ليفربول على سفر صلاح و صلاح كان رافض!!

ماشوفتش ان العضلة كانت هيحصلها تليف لو ماتعالجتش و هتتحول لاصابة مزمنة زي اصابة محمود متولي اللي بسببها مش بيكمل في الملاعب 3 ماتشات متتالية الا لما بتتكرر الاصابة؟؟

و انت مصدق ان واحد جاله شرخ و لعب عليه و واحد اخد رصاصه وكمل لعب و واحد جاله ارتجاج و كمل في الملعب و الهبل اللي كان بيقولوا اللاعبين القدامى عشان يظهروا تنانين مجنحة قصاد الجمهور :D:D ده انا لما رجلي بتتلوي مش بقدر امشي عليها مش اجري في ملعب مش تقولي شرخ

و فكره محدش يقولي انه محترف و بطيخ هو ده الفرق بين اللي وصله و اللي احنا فيه هنا و الفشل اللي معشعش في المنظومه انتوا مُصريين انها تتاخد فهلوة و بالدراع و عشان كده الفشل بيتكرر

التعديل الأخير:

AHMED LABEB

عضو مميز
Country flag
مش محمد ابو العلا نفسه الى قال هايغيب ماتشين وسبحان الله لما بلغوا صلاح ان حسام حسن هو المدير الفنى كان اول واحد يطمن انه موجود هو طبيب المنتخب الكذاب المنافق حبيب صلاح الى طبخها معاه فعلا طب نقى واحد مش حبيب صلاح وهو الى مختاره زى ما كان بيختار اللاعيبه الى تنضم حبايبه زى كوكا وغيره يا راجل اسكت وبلاش فضايح بقى انت لسه بتدافع عن لاعب بيتدخل فى المنتخب وبيستغل نجوميته فى فرض حبايبه والى بيعرضولوا زى كوكا وطبيب المنتخب وغيرهم

واه حصل حسام حسن جاله شرخ فى رجله واتخانق معاها فى الحمام وكمل فى الملعب وميدو نفسه حكى الواقعه وشهد عليها وسمع حسام حسن بنفسه وهو بيشتم رجله فى الحمام وتم تشخيصه بعد الماتش بشرخ فى القدم وحسام محكاش الواقعه الا اما ميدو حكاها اصلا

على اساس ان صلاح المحترف عمل حاجه للمنتخب حسام حسن المحلى وكل جيل حسن شحاته ارقامه مع المنتخب اصلا احسن من صلاح واه حسام ارجل من صلاح مليون مره

Mohamed Gamal

المستوي
5
الرتب
5
Country flag

و هو ده بقا لُب الموضوع بالنسبالك يا أستاذ أحمد و أحد أهم اسباب انك بتأيد حسام دلوقتي لأنك دولجي و طالما حاجه جت من الآلهة اللي فوق لازم يتطبلها كويس حتى لو غلط لحد ما الناس اللي فوق يطلعوا يعترفوا بالخطأ او يتراجعوا عنه أو تحصل كارثة كبيرة ماينفعش من بعدها تأيدهم في النقطة اللي كنت موافق عليها من البداية تاني

زي كده ملف الأقتصاد أنت كنت بتهاجم اي حد يشتكي من الغلاء و الوضع الاقتصادي و كنت بتدعم الحكومة عمياني و من امبارح انت بقيت تهاجم الحكومة و أدائها السئ و بتطالب ان مصطفى مدبولي يمشي لأنه شخصيته مش قوية مع أنك من أقل من أسبوع كنت بتسخر من أي حد يهاجم الحكومة بسبب الملف الأقتصادي و القهر اللي الناس فيه من الغلاء!

و دي نفس منهجية الأخوان بالمللي اوامر مكتب الأرشاد و المرشد تنفذ بمبدأ السمع و الطاعة عشان كده مافيش فرق بين الدولجي و الأخوانجي الأثنين بتدعم القرار اللي يخرج او التوجه العام بدون تفكير و لا نقاش دفاع مستميت عن أي شئ يخرج من أولي الأمر

و عشان كده أنا مصري وطني قومي مش دولجي عندي مُخ بستخدمه كويس و بميز الخبيث من الطيب و بعرف أي ملفات أدعم فيها القيادة بأستماتة و أي ملفات اعارض فيها

AHMED LABEB

عضو مميز
Country flag
متفق معاك فى الجزء التانى من اول الاداره الرياضيه الفاسده لكن مش متفق معاك فى الجزء الاول

والشوال ملوش علاقه بالموضوع بلاش تدى حد اكبر من حجمه وتحسسنى انه قادر يجيب مدير فنى للمنتخب

انت كده بتقلل من بلدك بطريقه غير مباشره الامر جاى من فوق اننا نجيب حسام الى الجماهير عايزاه وعشان نوفر الدولار ملوش علاقه بالشوال

Mohamed Gamal

المستوي
5
الرتب
5
Country flag

و ايه ذنب صلاح ان الطبيب أخطأ مثلآ في التشخيص ؟

أو ان الأتحاد عايز يلبس صلاح في رد الفعل عالأداء السئ و رفض الاعلان عن الاصابة زي ما طلع قال ميدو اللي انت بستشهد به في كل حاجه ؟

و انا هاخد ليه شهادة ميدو الخمورجي على انها منزلة ما عادي بيفخم في الكابتن بتاعه زي ما ابو الدهب و رضا عبد العال بيفخموا في بعض

أرقامه أحسن من ارقام حسام حسن بالمناسبة و كل لاعبي مصر عبر التاريخ ما عدا الشاذلي الله يرحمه و البطولات شئ جماعي الشاذلي ماخدش حاجة مع المنتخب و لا حسن شحاتة كلاعب اخد مع المنتخب حاجه

Mohamed Gamal

المستوي
5
الرتب
5
Country flag
غريبة ما انت اللي قولت ان صلاح اللي بيجيب و بيشيل و بيحط ؟؟

و الشوال بيشتري نفوس رخيصة كتير و انا و انت بنتكلم عنهم في موضوع التجنيس ف زي اللي في الفن فيه ناس في الرياضة بس بدون تجنيس

AHMED LABEB

عضو مميز
Country flag
كلام غير صحيح شكلا وموضوعا وتجنى انا عمرى ماكنت بأيد الحكومه عميانى بالعكس كنت بهاجمها فى الى يستحق واكبر دليل انى مختلف مع الرئيس دلوقت انه مصمم على مصطفى مدبولى وانا بقول لازم يغيره عشان يستعيد الثقه ويدى رساله امل للناس وانه لا يصلح للمرحله القادمه ولو صمم عليه هافضل انتقده فى عدم تغيير الحكومه

لو كنت بتميز الخبيث من الطيب كنت تنتقد صلاح فى تدخله الواضح فى المنتخب لكن الواقع انك شبه الاخوان بالظبط ومؤيدى العجل المقدس بتاعهم بقيت بتأيد صلاح فى كل شىء واى شىء رغم انه واضح للاعمى انه بيتدخل فى المنتخب وبيفرض ناس فى المنتخب زى الطبيب وبعض الاداريين ولاعيبه كمان وناس كتير اكدت ده من اكتر من شخص وده امر محصلش فى تاريخ مصر

انا مش دولجى انا مصرى قومى فقط ومع مصلحه بلدى ومع السيسي عشان شايفه من مصلحه بلدى انا مش بأيد اشخاص بشكل عميانى زى م انت بتأيد صلاح انت بتنتقدنى بشىء انت مش واخد بالك انه بينطبق عليك انت مش انا

AHMED LABEB

عضو مميز
Country flag
لا دا مش خطأ فى التشخيص وبعدين هو صلاح مصمم على طبيب المنتخب ليه وكان اول واحد بيطمن انه موجود افهمها انت بقى

وممكن اطبق نفس مبدئك على طبيب المنتخب انه حبيب صلاح وصلاح الى معينه وكل بيطبله عشان يبرأه من الهروب وتفضيل مصلحته الشخصيه عادى

كلام غير صحيح ارقام صلاح مش افضل ارقام مع المنتخب ولا حاجه حسام لسه الهداف التاريخى وهايفضل وصلاح مش هايعديه برضه وواضح ان الناس عندك كلهم فيهم العبر وانت الملاك الى نازل من السما التفاهم معاك اصبح مستحيل والنقاش ليس له نهايه لذا من الافضل غلق الموضوع وكل واحد ورأيه

AHMED LABEB

عضو مميز
Country flag
منا قلتلك ان المسئولين هما الى قروا فاتحه صلاح وانت بنفسك كنت مستغرب هجوم قنوات المتحده على صلاح اديك عرفت الاجابه ان المسئولين هما الى قروا فاتحته بسبب وصول معلومات من معسكر المنتخب مش لطيفه عنه

معاك ان الشوال بيشترى نفوس رخيصه وان الى فى الاتحاد اوسخ بشر وافسدهم لكن فيه حدود للشوال والامر زى ما قلتلك جاى من فوق ملوش علاقه بالاتحاد والوزير اصلا

• ضحك
التفاعلات: Myth

Mohamed Gamal

المستوي
5
الرتب
5
Country flag

كلام جميل و لما هو كده كنت بتدخل شمال في الناس اللي تعبانه من الوضع الاقتصادي و بتحمل الشعب لوحده الفشل و بتقول يارب الحكومه تعوم الجنيه ل 100 عشان الشعب يحرم اللي بيعمله و ليه بتحط ضحك على كل واحد ينتقد اي حاجه من اداء الحكومة و كلامك موجود في المواضيع كلها و اضحكني اللي بتحطها على كل رأي بينتقد الحكومة و الرئيس في الملف الاقتصادي بالتحديد و الغلاء اللي احنا وصلنا له

ما هو انت بنيت كلامك على اشاعات الاخوان انه بيتدخل في حين ان الناس اللي أشتغلوا في المنتخب و الادارات المتعاقبة طلعوا قالوا مش بيتدخل في شئ منهم بركات و حازم امام و سيد معوض و محمد شوقي و غيرهم, ليه انت اللي مصمم تقول كلام الاخوان و اللاعبين القدامى اللي بيكرهوه عشان عدى نجاحهم عن صلاح ؟؟

أنا مش بأيد عمياني أنا بدافع عن تجني حاصل على أسطورة مصرية محصلتش قبل كده و تدمير متعمد للقوة الناعمة المصرية لصالح دول و كيانات معادية لمصر

مرة بيتكفر عشان بيتصور جنب شجرة كريسماس كلنا عادي بنتصور جنبها و مرة عشان قدم عزاء لحفيد الملكة اللي صلاح يعرفوا شخصيآ و قابله مرتين

و مرة عشان مش أخوان و مش متبني افكارهم و مره عشان مش بيأيد حماس و لا واخد صفهم في حوار غزة و مرة عشان رافض يخضع للشوال و بن شالوم و يبيع نفسه زي اللي باعوا

فطبيعي هقف في صفه لأنه مصري وطني بيعمل خير كتير لمصر و بيتبرع في كل المجالات و بينمي قريته و بيساعد اهلها و بيتبرع لصندوق تحيا مصر و مباعش البلد زي أخريين بيروحوا زاحفين للشوال و بيرجعوا يتعينوا عالمنتخب !

Mohamed Gamal

المستوي
5
الرتب
5
Country flag

حلو الكلام ده بس لو كده يبقى ماتقرتش فاتحته عشان معلومات من المنتخب واضح ان ده عشان في الغالب رفض الأبتزاز اللي اتعمل معاه و اتنقل عن طريق أبو يمامه بأجباره على تحويل 20% من مرتبه بالدولار لمصر

أصل الأخوانجي ابو تريكة ماتقرتش فاتحته مع المنتخب لما كان بيلعب مع انه كان بيجند اللاعبين لصالح الاخوان و هو في المنتخب و من ضمن اللي جندهم وقتها كان احمد حسن كابتن المنتخب اللي كان بيشارك في مؤتمرات الاخوان في 2012 و وائل جمعة و احمد عبد الظاهر و غيرهم كتير

و بالنسبة للمتحدة فلوس الشوال بتطول ناس كتير عادي و كله بيمشي بالفلوس و المصالح المشتركة لحد ما هيجي في يوم برضه الأمر من فوق على رأيك و يتقري فاتحة اللي بيعكوا في المتحدة

و مش مستغرب اي شئ في واقع الأمر من المتحدة اللي بتجيب مراسلة من غزة من وسط الحرب و تقعدها مقدمة رئيسية في القاهرة الأخبارية الأقليمية على حساب المصريات المتألقات زي لما جبريل و نانسي نور اللي مرمين درجة تانيه في قناة اكسترا نيوز المحلية بقيادة احمد الطاهري القومجي العروبجي اللي بيفضل العرب عالمصريين و بيهين المصريين عالهواء لصالح تفضيل العرب عليهم !

التعديل الأخير:

Mohamed Gamal

المستوي
5
الرتب
5
Country flag

عشان دكتور كويس مثلآ و بيتواصل مع الأندية بأحترافية و بيعالج كل اللاعيبه بطريقة سليمة و عالج صلاح نفسه من أصابة خلع الكتف في 2018 في اسرع وقت بعد ماكان المفترض الأصابة دي تقعده لحد منتصف اغسطس! و بسببه صلاح لحق ماتشين في كاس العالم

و بيتطمن عشان مايشيلش الدكتور الليلة زي مابعض البرامج كانت بتحاول تعمل ده و بتقول انه الدكتور مهمل و أخطأ في التشخيص و لازم يمشي و ده اللي خلى الدكتور يطلع مع سيف زاهر من ساحل العاج يقول انه عارف شغله كويس و مش شوية ناس عالسوشيال ميديا و الأعلام ماتعرفش حاجه في الطب هتعرفه شغله!

و بعدين لو صلاح بيجيب و كده ليه ماجابش اخوه نصر مثلآ في منصب ما زي ما سيف زاهر كان جاي الأتحاد كوسة مثلآ عشان عمه سمير زاهر و الكلام ده

Myth

عضو معروف
Country flag

Mohamed Gamal

المستوي
5
الرتب
5
Country flag

سبحان الله من 4 ساعات بس ايمن عبد العزيز كان موجود مع مهيب دلدول شوال الرز اللي بيكره صلاح و بيحرض عليه في برنامجه بقاله سنين

و جاوب ايمن على كل شئ انت قولته و شرح كل حاجه و آه بالمناسبة ايمن ماكنش يعرف صلاح معرفة شخصية قبل مابيروح المنتخب

مش صلاح اللي معينه زي ماحضرتك مصمم تقول و تنقل وجهة نظر الاخوان و اللاعبين القدامى اللي بيحقدوا على صلاح عشان غطى عليهم و مبقيتش حكايتهم المحلية او القصص الاحترافية الفاشلة بتاعتهم ليها قيمة عند الجمهور!

الذين يشاهدون الموضوع الآن

أعلى أسفل